Ce trebuie sa ai in vedere atunci cand achizitionezi o vitrina frigorifica?

Vitrina frigorifica este o varianta optima prin care poti pastra alimente si bauturi la temperatura optima, fara a le ascunde in spatele unei usi opace. In general, o astfel de vitrina este potrivita pentru spatiile comerciale, cofetarii, baruri, pensiuni sau hoteluri, insa poate fi folosita cu succes si in spatiile casnice, deoarece permite o vizualizare mai buna a produselor din refrigerator si faciliteaza pastrarea usii cat mai mult timp inchisa.

Cum alegi cea mai buna vitrina frigorifica?

Daca te gandesti sa achizitionezi un astfel de produs, indiferent ca este pentru acasa sau pentru un spatiu comercial, este bine sa ai in vedere o serie de aspecte.

  1. Tipul de vitrina frigorifica

In general, vitrinele frigorifice sunt clasificate in functie de modul in care este emis aerul rece. Exista doua variante: cea cu ventilare fortata si cea cu convectie naturala.
Cea cu ventilare fortata functioneaza pe baza unor ventilatoare care difuzeaza aerul rece printre alimentele expuse. Este o solutie excelenta pentru produsele de patiserie si cofetarie. Din pacate, ventilatia are dezavantajul de a usca produsele, motiv pentru care este destinata doar acelor alimente care se vand rapid.
Cea cu convectie naturala este o solutie care se bazeaza pe un evaporator care ridica aerul cald si difuzeaza aer rece peste alimente. Intr-o astfel de vitrina ventilatia este inexistenta iar temperatura este mereu constanta. Acest lucru elimina riscul de uscare a produselor alimentare din interior. Este foarte potrivita pentru produse din carne, pentru peste, produse lactate sau legume.

2. Structura vitrinei

In functie de modul in care arata vitrina, aceasta poate sa fie de mai multe feluri:
• Vitrina orizontala. Este ideala pentru produsele de patiserie, carnuri si legume. In general are rafturi si pereti din sticla, oferind o vizibilitate maxima pentru preparate. De-a lungul timpului au fost dezvoltate mai multe tipuri de vitrine frigorifice, destinate diverselor tipuri de alimente. Cele pentru carne si branzeturi, spre exemplu, sunt mai lungi si mai joase, avand usile curbate. Cele pentru fructe sunt foarte bine compartimentate si au mai multe rafturi.
• Vitrina verticala. Este o solutie optima pentru bauturi si este adeseori intalnita in hoteluri, pensiuni si restaurante. Aceste vitrine sunt foarte atractive deoarece nu ocupa foarte mult spatiu. Tocmai de aceea, sunt printre cele mai populare echipamente frigorifice de pe piata. In general, rafturile din vitrinele verticale sunt din gratar iar usile pot fi simple sau duble, in functie de numarul de sticle pe care le afiseaza. In unele cazuri vitrinele verticale au doua deschideri: una in fata si una in spate, in asa fel incat sa faciliteze incarcarea.
• Vitrinele mini. Sunt din ce in ce mai populare pentru utilizarea casnica sau pentru utilizarea in birouri. Acestea pot fi folosite si cu scop promotional, atunci cand se doreste expunerea unor mostre. Vitrinele mini ocupa foarte putin spatiu, asadar pot fi incorporate cu usurinta in orice tip de mobilier.

3. Elementele de design

Sunt o multime de elemente micute care pot face diferenta intre o vitrina eficienta si una mai putin eficienta:
• Sticla. Trebuie sa fie cat mai vizibila si este bine sa aiba o mica inclinatie sau o curbura, in asa fel incat sa fie eliminate reflectiile luminii din tavan;
• Peretii. Peretii din oglinda sunt preferati peretilor simpli dintr-un singur motiv: dau senzatia de spatiu si de abundenta, ceea ce poate sa duca la cresterea vanzarilor;
• Culoarea. Desi albul da senzatia de igiena, negrul prinde intotdeauna mai bine si da senzatia de calitate si de lux. Vitrinele de culoare neagra par mai sofisticate si mai elegante;
• Rafturile. Rafturile unei vitrine frigorifice pot fi pline, realizate din sticla sau metal sau pot fi sub forma de gratar. In general, alegerea lor trebuie sa tine cont de tipul de alimente si produse afisate in vitrina.

Micile detalii pot face diferenta, iar la o vitrina frigorifica, acestea pot sa decida volumul de vanzari al unui magazin. Este motivul pentru care trebuie sa fie luate in considerare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *